پاسخ تشریحی آزمون MHLE مهر 98
پاسخ تشریحی سوالات آزمون MHLE مهر 98
آزمون MHLE مهر 98 در مورخه 18 مهر 1398 برگزار شد. در ادامه، پاسخ تشریحی سوالات آزمون MHLE مهر 98 به همراه تحلیل سوالات این آزمون بیان شده است:
آزمون MHLE مهر 98 همچون دورههای قبل به ترتیب دارای 30 سوال شنیداری، 20 سوال گرامر، 20 سوال واژگان و 30 سوال درک مطلب میباشد. سطح سوالات این آزمون را میتوان متوسط و مقداری دشوار ارزیابی کرد چراکه سبک سوالات شنیداری این آزمون و همچنین چند دوره اخیر، تغییرات محسوسی داشته که به علت استاندارد نبودن سوالات بخش شنیداری، داوطلبین با مشکلاتی در این بخش روبرو شده اند.
سوالات شنیداری آزمون MHLE مهر 98
نکته قبل توجه و بسیار مهم این است که داوطلبین آزمون MHLE به دلیل اینکه در بخش اول این آزمون، مهارت شنیداری آنها نیز مورد سنجش قرار میگیرد، لازم است تمامی واژگان را با تلفظ دقیق فرا گیرند چرا که کلید اصلی کسب نمره در بخش شنیداری، مسلط بودن به تلفظهای کلمات میباشد. بدین منظور به داوطلبین گرامی توصیه میشود با مطالعه دوره سوالات شنیداری آزمون MHLE که شامل پرتکرارترین سوالات شنیداری دورههای اخیر است، خود را برای کسب 30 نمره ابتدایی این آزمون، آماده کنند. تمامی فایلهای صوتی ارائه شده در این دوره، به همراه متن صوتها، سوالات و پاسخهای تشریحی و مهمتر از همه آنالیز و استخراج کلمات مهم به همراه تلفظ دقیق کلمات به فارسی ارائه شده است.
سوالات گرامر آزمون MHLE مهر 98
سوالات گرامر آزمون MHLE مهر 98 نیز مانند دورههای قبل، دارای 10 سوال بصورت تستی و چهار گزینهای و 10 سوال دیگر بصورت کشف و انتخاب اشتباه گرامری و دستوری ارائه شده است. سطح سوالات گرامر در این دوره را میتوان متوسط ارزیابی کرد. داوطلبینی که دوره جامع گرامر آزمون MHLE را مطالعه کرده بودند، طبق آمار توانسته اند نمره بالای 15 را در این بخش کسب کنند.
در ادامه به بررسی چند تست گرامر مطرح شده در آزمون MHLE مهر 98 میپردازیم:
– If Dorothy hadn’t been injured in the car accident, she ………. in the last month’s marathon.
A) would had participated
B) would have participate
C) would participate
D) would have participated
ترجمه: اگر دوروتی در حادثه رانندگی مجروح نشده بود، او در ماراتن آخر ماه شرکت میکرد.
در فصل سوم دوره جامع گرامر و در بخش جملات شرطی، طبق فرمول طلایی که ارائه شد، به راحتی میتوانیم علاوه بر درک درست از انواع جملات شرطی و ارکان آنها، روشهای سریع تستزنی را استفاده کنیم. در این تست با دقت در ادوات شرطی if و همچنین دقت در فعل had’t been injured مشخص میشود که با شرطی نوع سوم طرف هستیم که برای تکمیل ساختار آن، نیاز به یک عبارت حال کامل بعد از would داریم که تنها در گزینه چهارم، عبارت صحیح نوشته شده است.
– I was surprised to see ………. at the concert.
A) that numbers of people
B) those number of people
C) that amount of people
D) that number of people
ترجمه: من سورپرایز شدم که این تعداد جمعیت را در کنسرت دیدم.
در فصل اول دوره جامع گرامر و در بخش اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش گفته شد که اسامی همچون police, public, people اسمهای ذاتا جمع هستند و لازم است مانند سایر اسامی جمع با آنها رفتار شود. در بین گزینههای مطرح شده، دقت شود که به دلیل اینکه تنها در صورت سوال یک فعل داریم، کلمه that را به عنوان ضمیر موصولی محسوب نکنیم. کلمه that یک ضمیر اشاره مفرد هست که باید بعد از آن از یک اسم مفرد استفاده کنیم. با در نظر گرفتن این نکات، تنها گزینه مناسب، گزینه چهارم میباشد.
– ….. that the hope for cancer may lie on the use of a Vaccine.
A) Believing
B) To believe
C) It is believed
D) It believes
ترجمه: این باور وجود دارد که امید به سرطان ممکن است بخاطر استفاده از واکسن باشد.
با توجه به اینکه ضمیر موصولی that در صورت سوال بکار رفته است، لازم است غیر از فعل اصلی may lie، یک فعل دیگر هم در گزینهها وجود داشته باشد. در بین گزینهها تنها گزینه سوم و چهارم دارای فعل هستند، با این وجود، در گزینه چهارم فعل believe که نیاز به مفعول دارد بدون ذکر اسم یا ضمیری بعد از آن، نوشته شده که نادرست است. با در نظر گرفتن این، نکات، گزینه سوم، گزینه صحیح این سوال است.
سوالات واژگان آزمون MHLE مهر 98
سوالات بخش واژگان آزمون MHLE مهر 98 نیز همچون دورههای قبل نیاز به دانش و دایره واژگان گستردهای داشته و اکثر داوطلبین به علت محدود بودن دایره لغات عمومی، معمولا در این بخش نمره مناسبی کسب نمیکنند. توصیه ما به داوطلبین آزمون MHLE این است که در ابتدا برای تقویت دایره واژگان، بر روی کلمات و واژگانی که در هر آزمون تکرار میشوند تمرکز کرده و با تمرین و حل سوالات بیشتر، دایره واژگان خود را گسترش دهند. بدین منطور، در کتاب 900 لغت پرتکرار آزمون MHLE، با بررسی و آموزش 900 واژه پرتکرار مرتب شده بر اساس تکرار و همچین آموزش ریشهشناسی، توانسته است به عنوان منبع اصلی جهت تقویت دایره واژگان در آزمون MHLE مطرح شود.
به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دریافت و دانلود فایل این کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید:
در ادامه به بررسی چند تست واژگان از این آزمون میپردازیم:
– Peter is very………. with his time – always ready to help other people.
1) ridiculous
2) generous
3) enormous
4) obvious
پاسخ تشریحی این سوال را با هم بشنویم:
ترجمه: پیتر با زمان خودش خیلی سخاوتمند و همیشه آماده کمک
به دیگران است.
واژگان مهم:
🔹rediculous (adj) /rɪˈdɪk.jə.ləs/ /ریدیکیولِس/
این کلمه به معنای مسخره و مضحک است.
🔹generous (adj) /ˈdʒen.ər.əs/ /جِنِرِس/
این کلمه به معنای بخشنده است.
🔹enormous (adj) /ɪˈnɔːrməs/ /اینارمِس/
این کلمه به معنای عظیم و بزرگ است.
این کلمه، به عنوان لغت ۸۷۲ در کتاب ۹۰۰ لغت پرتکرار آزمون MHLE مطرح شده بود.
🔹obvious (adj) /ˈɑːb.vi.əs/ /آبْویِس/
این کلمه به معنای واضح و آشکار است.
– Nineteen of the sailors have been rescued. One is missed and ………. dead.
1) deserved
2) presumed
3) confessed
4) fascinated
پاسخ تشریحی این سوال را با هم بشنویم:
ترجمه: نوزده نفر از ملوانان نجات پیدا کردند.یکی از آنها گم شدهاست و گمان میرود که مرده است.
واژگان مهم:
🔹sailor (n) /ˈseɪ.lɚ/ /سِیلِر/
این کلمه به معنای ملوان است.
🔹rescue (v/n) /ˈres.kjuː/ /رِسکیو/
این کلمه به معنای نجات و نحات دادن است.
🔹miss (v) /mɪs/ /میس/
این کلمه به معنای از دست دادن است.
این کلمه، به عنوان لغت ۷۱۶ در کتاب ۹۰۰ لغت پرتکرار آزمون MHLE مطرح شده بود.
🔹deserve (v) /dɪˈzɝːv/ /دیزِروْ/
این کلمه به معنای لیاقت داشتن یا سزاوار بودن است.
🔹presume (v) /prɪˈzuːm/ /پِرزوم/
این کلمه به معنای فرض کردن است.
🔹confess (v) /kənˈfes/ /کِنفِس/
این کلمه به معنای اعتراف کردن است.
🔹fascinate (v) /ˈfæs.ən.eɪt/ /فَسینِیت/
این کلمه به معنای مجذوب کردن است.
– The town lacks ………. facilities such as a swimming pool or tennis courts.
1) provision
2) outcome
3) reunion
4) leisure
پاسخ تشریحی این سوال را با هم بشنویم:
ترجمه: این شهر فاقد امکانات تفریحی مانند استخر یا زمین تنیس است.
واژگان مهم:
🔹town (n) /taʊn/ /تَون/
این کلمه به معنای شهر است.
این کلمه، به عنوان لغت 525 در کتاب ۹۰۰ لغت پرتکرار آزمون MHLE مطرح شده بود.
🔹facility (n) /fəˈsɪləti/ /فِسیلیتی/
این کلمه به معنای تسهیلات و امکانات است.
این کلمه، به عنوان لغت 613 در کتاب ۹۰۰ لغت پرتکرار آزمون MHLE مطرح شده بود.
🔹lack (n/v) /læk/ /لَک/
این کلمه به عنوان اسم به معنای عدم و فقدان و به عنوان فعل معنای نداشتن و نبودن را دارد.
این کلمه، به عنوان لغت 510 در کتاب ۹۰۰ لغت پرتکرار آزمون MHLE مطرح شده بود.
🔹provide (v) /prəˈvaɪd/ /پْرو وایْد/
این کلمه به معنای فراهم کردن است.در این سوال با پسوند -sion که اسم است همراه شده و معنای تهیه و تدارک را دارد.
این کلمه، به عنوان لغت 95 در کتاب ۹۰۰ لغت پرتکرار آزمون MHLE مطرح شده بود.
🔹outcome (n) /ˈaʊt.kʌm/ /اَوت کام/
این کلمه به معنای نتیجه و حاصل است.
🔹reunion (n) /ˌriːˈjuː.njən/ /ری یونیِن/
این کلمه معنای تجدید دیدار را دارد.
🔹leisure (n) /ˈlɛʒər/ /لِژِر/
این کلمه معنای فراغت یا اوقت فراغت را دارد.
🔹court (n) /kɔːrt/ /کُرت/
این کلمه معنای زمین بازی(تنیس، والیبال،بسکتبال و…) را دارد.
سوالات درک مطلب آزمون MHLE مهر 98
The canopy, the upper level of the trees in the rain forest, holds a plethora of climbing mammals of moderately large size, which may include monkeys, cats, civets, and porcupines. Smaller species, including such rodents as mice and small squirrels are not as prevalent overall in high tropical canopies as they are in most habitats globally.
Small mammals, being warm blooded, suffer hardship in the exposed and turbulent environment of the uppermost trees. Because a small body has more surface area per unit of weight than a large one of similar shape, it gains or loses heat more swiftly. Thus, in the trees, where shelter from heat and cold may be scarce and conditions may fluctuate, a small mammal may have trouble maintaining its body temperature.
Small size makes it easy to scramble among twigs and branches in, the canopy for insects, flowers, or fruit, but small mammals are surpassed, in the competition tor food, by large ones that have their own tactics for browsing among food-rich twigs. The weight of a gibbon (a small ape) hanging below a branch arches the terminal leaves down so that
fruit-bearing foliage drops toward the gibbon’s face. Walking or leaping species of a similar or even larger size access the outer twigs either by snapping off and retrieving the whole branch or by clutching stiff branches with the feet or tail and plucking food with their hands.
Small climbing animals may reach twigs readily, but it is harder for them than for large climbing animals to cross the wide gaps from on tree crown to the next that typify the high canopy. A macaque or gibbon can hurl itself farther than a mouse can: it can achieve a running Start, and it can more effectively use a branch as a springboard, even bouncing on a climb several times before jumping. The forward movement of a small animal is seriously reduced by the air friction against the relatively large surface area of its body.
Finally, for the many small mammals that supplement their insect diet with fruits or seeds an inability to span open gaps between tree crowns may be problematic, since trees that yield these foods can be sparse.
1.The passage answers which of the following questions?
1) How is the rain forest different from other habitats?
2) How does an animal ‘s body size influence an animal’s need for food?
3) Why does the rain forest provide an unusual variety of food for animals?
4) Why do large animals tend to dominate the upper canopy of the rain forest?
2. Which of the following animals is less common in the upper canopy than in other environments?
1) Monkeys 2) Cats 3) Porcupines 4) Mice
3. The word “they” in line 4 refers to ……….
1) trees
2) climbing mammals of moderately large size
3) smaller species
4) high tropical canopies
4. According to paragraph 2, which of the following is true about the small mammals in the rain forest?
1) They have body shapes that are adapted to life in the canopy.
2) They prefer the temperature and climate of the canopy to that of other environments.
3) They have difficulty with the changing conditions in the canopy.
4) They use the trees of the canopy for shelter from heat and cold.
5. In discussing animal size in paragraph 3, the author indicates that ……….
1) small animals require proportionately more food than larger animals do
2) a large animal’s size is an advantage in obtaining fond in tie canopy
3) small animals are often attacked by large animals in the rain forest
4) Small animals and large animals are equally adept at obtaining food in the canopy
دوره فشرده جمع بندی آزمون MHLE
دیدگاهتان را بنویسید