پاسخ تشریحی سوالات آزمون MHLE مهر 99
پاسخ تشریحی سوالات آزمون MHLE مهر 99
آزمون MHLE مهر 99 در مورخه 10 مهر 1399 علیرغم محدودیتهای کرونایی برگزار شد. در ادامه، پاسخ تشریحی سوالات آزمون MHLE مهر 99 به همراه تحلیل سوالات این آزمون بیان شده است:
آزمون MHLE مهر 99 نیز همچون دورههای قبل به ترتیب دارای 30 سوال شنیداری، 20 سوال گرامر، 20 سوال واژگان و 30 سوال درک مطلب میباشد. سطح سوالات این آزمون را میتوان متوسط و مقداری دشوار ارزیابی کرد چراکه سبک سوالات شنیداری این آزمون و همچنین چند دوره اخیر، تغییرات محسوسی داشته که به علت استاندارد نبودن سوالات بخش شنیداری، داوطلبین با مشکلاتی در این بخش روبرو شده اند.
سوالات گرامر آزمون MHLE مهر 99
سوالات گرامر آزمون MHLE مهر 99 نیز مانند دورههای قبل، دارای 10 سوال بصورت تستی و چهار گزینهای و 10 سوال دیگر بصورت کشف و انتخاب اشتباه گرامری و دستوری ارائه شده است. سطح سوالات گرامر در این دوره را میتوان متوسط ارزیابی کرد. داوطلبینی که دوره جامع گرامر آزمون MHLE را مطالعه کرده بودند، طبق آمار توانسته اند نمره بالای 16 را در این بخش کسب کنند.
در ادامه به بررسی چند تست گرامر مطرح شده در آزمون MHLE مهر 99 میپردازیم:
– The Persian physician known as Rhazes to his European translators, clearly described the symptoms of smallpox and ………… from measles.
A) has distinguished
B) distinguished it
C) who distinguished it
D) who distinguished
ترجمه: پزشک ایرانی ، که نزد مترجمان اروپایی به رازی معروف است، علائم آبله را به وضوح توصیف و آن را از سرخک متمایز کرد.
در فصل هفتم دوره جامع گرامر آزمون MHLE اشاره شده است که یکی از روشهای تشخیص اشکال مختلف کلمات و افعال در تستها، بررسی ساختارهای موازی یا همپایه است. با بررسی نقش همپایه سازی کلمه and به این نتیجه میرسیم که همانند ساختار قبل از کلمه همپایهساز and که فعل گذشته ساده است، لازم است ساختار بعد از آن نیز بصورت فعل گذشته ساده بیان شود. همچنین در گزینه سوم و چهارم، شاهد ضمیر موصولی who هستیم اما باید توجه داشت که در جمله ابتدایی سوال، ضمیر موصولی قبل از فعل known حذف گردیده و همچنین بین فعل described و جای خالی نیز، از ربط دهنده and استفاده شده که بیانگر عدم نیاز به ربط دهنده اضافهتری میباشد. در گزینه اول نیز به دلیل اینکه بعد از فعل اصلی که نیاز به مفعول داریم ولی اسم یا ضمیری استفاده نشده است، این گزینه نیز اشتباه است. با تجمیع نکات گفته شده، گزینه دوم گزینه صحیح این سوال است.
– The art of landscape architecture is ………… the architecture itself.
A) almost as old as
B) as almost old
C) almost as old than
D) old as almost
ترجمه: هنر معماری منظر تقریباً به اندازه خود معماری قدمت دارد.
در فصل پنجم دوره جامع گرامر آزمون MHLE بطور کامل ساختارهای مقایسهای مورد بررسی قرار گرفت. یکی از روشهای مقایسه در زبان انگلیسی، ساختار as ……. as میباشد. این ساختار به منظور مقایسه برابری بین دو اسم یا دو جمله بکار میرود که دراین سوال تنها در گزینه اول، این ساختار به درستی بکار رفته است.
– ………… plant has a nervous system, and most respond very slowly to the stimulus in their environments.
A) Not a
B) Never a
C) No
D) None
ترجمه: هیچ گیاهی سیستم عصبی ندارد و بسیاری از آنها به آرامی نسبت به محرکها در محیط خود واکنش نشان میدهند.
در فصل اول دوره جامع گرامر آزمون MHLE به این نکته پرداخته شد که قبل از اسامی قابل شمارش لازم است از حروف تعریف و یا صفتهای حرف اضافه استفاده شود. در گزینه اول و دوم، علیرغم اینکه حرف تعریف a به درستی بکار رفته است اما حرف منفی سازی همچون not و never که موجب وارونگی میشوند، به درستی بکار نرفته اند، لازم به ذکر است که نکته وازونگی در بخش آخر فصل سوم دوره جامع گرامر آزمون MHLE به طور کامل تدریس شده است. به یاد داشته باشید که گزینه چهارم به دلیل اشتباه است که همواره بعد از none نیاز به of داریم تا بتوانیم آن را به یک اسم متصل کنیم. در نتیجه با در نظر گرفتن نکات گفته شده، گزینه صحیح، گزینه سوم میباشد.
سوالات واژگان آزمون MHLE مهر 99
سوالات بخش واژگان آزمون MHLE مهر 99 نیز همچون دورههای قبل نیاز به دانش و دایره واژگان گستردهای داشته و اکثر داوطلبین به علت محدود بودن دایره لغات عمومی، معمولا در این بخش نمره مناسبی کسب نمیکنند. توصیه ما به داوطلبین آزمون MHLE این است که در ابتدا برای تقویت دایره واژگان، بر روی کلمات و واژگانی که در هر آزمون تکرار میشوند تمرکز کرده و با تمرین و حل سوالات بیشتر، دایره واژگان خود را گسترش دهند. بدین منطور، در کتاب 900 لغت پرتکرار آزمون MHLE، با بررسی و آموزش 900 واژه پرتکرار مرتب شده بر اساس تکرار و همچین آموزش ریشهشناسی، توانسته است به عنوان منبع اصلی جهت تقویت دایره واژگان در آزمون MHLE مطرح شود.
به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دریافت و دانلود فایل این کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید:
در ادامه به بررسی چند تست واژگان از این آزمون میپردازیم:
– Robert’s mother gave him an ………. look as he walked up the stairs to receive his award.
A) admiring
B) anticipating
C) allocating
D) approaching
ترجمه: مادر رابرت وقتی که او از پلهها بالا رفت تا جایزه خود را دریافت کند، نگاه تحسین آمیز به او انداخت.
با دقت در گزینهها، میبینیم که همه گزینهها در انتها دارای ing بوده در این سوال، در نقش صفت فاعلی بکار رفتهاند.
گرینه اول که گزینه صحیح این سوال است، به معنای “تحسین برانگیز” میباشد.
گزینه دوم به معنای “برآورد کننده یا پیشبینی کننده” میباشد.
گزینه سوم به معنای “اختصاص یا تخصیص دادنی” میباشد.
گزینه چهارم به معنای ” نزدیک شونده” میباشد.
– The zookeeper’s efforts to revive the large mammal were fruitless.
A) harmless
B) useless
C) flawless
D) endless
ترجمه: تلاش نگهبان باغ وحش برای احیا و بازگردانی پستاندارد بزرگ بیثمر بود.
واژه مشخص شده در صورت سوال تشکیل شده از کلمه fruit و پسوند صفتساز و منفیساز less است. معنای fruit به معنای “میوه، ثمر و نتیجه” بوده که با ترکیب با پسوند less به معنای “بیثمر و بینتیجه” میباشد.
گزینه اول به معنای “بیضرر و بدون آسیب” میباشد.
گزینه دوم که گزینه صحیح این سوال است، به معنای “بلا استفاده و غیر مفید” میباشد.
گزینه سوم به معنای “بینقص و بیعیب” میباشد.
گزینه چهارم به معنای “بیپایان و بیانتها” میباشد.
– The adhesive qualities of this substance far surpass those of all others of its type.
A) tiny
B) scanty
C) weary
D) sticky
ترجمه: کیفیت چسبندگی این ماده به مراتب از سیار مواد در نوع خود فراتر است.
واژه مشخص شده در صورت سوال به معنای ” چسبنده یا چسبناک” میباشد.
گزینه اول به معنای “کوچک و خرد” میباشد.
گزینه دوم به معنای “ناچیز و یا ناکافی” میباشد.
گزینه سوم به معنای “خسته و بیحال” میباشد.
گزینه چهارم به معنای “چسبناک” میباشد.
سوالات درک مطلب آزمون MHLE مهر 99
No sooner had the first intrepid male aviators safely returned to Earth than it seemed that women, too, had been smitten by an urge to fly. From mere spectators, they became willing passengers and finally pilots in their own right, plotting their skills and daring line against the hazards of the air and the skepticism of their male counterparts.
In doing so, they enlarged the traditional bounds of a women’s world, won for their sex a new sense of competence and achievement, and contributed handsomely to the progress of aviation. But recognition of their abilities did not come easily. “Men do not believe us capable.”
The famed aviator Amelia Earhart once remarked to a friend. “Because we are women, seldom are we trusted to do an efficient job.” Indeed old attitudes died hard: when Charles Lindbergh visited the Soviet Union in 1938 with his wife, Anne-herself a pilot and gifted proponent of aviation – he was astonished to discover both men and women flying in the Soviet Air Force. Such conventional wisdom made it difficult for women to raise money for the up – to date equipment they needed to compete on an equal basis with men.
Yet they did compete, and often they triumphed finally despite the odds. Ruth Law, whose 590-mile flight from Chicago to Hornell, New York, set a new nonstop distance record in 1916, exemplified the resourcefulness and grit demanded of any woman who wanted to fly.
And when she addressed the Aero Club of America after completing her historical journey, her plainspoken words testified to a universal human motivation that was unaffected by gender: “My flight was done with no expectation of reward,” she declared, “just purely for the love of accomplishment.”
1. Which of the following is the best title for this passage?
A) A Long Fight
B) Women in Aviation History
C) Dangers Faced by Pilots
D) Women Spectators
2. According to the passage, women pilots were successful in all of the following EXCEPT ……….
A) challenging the conventional role of women
B) contributing to the science of aviation
C) winning universal recognition from men
4) building the confidence of women
3. What can be inferred from the passage about the United States Air Force in 1938?
A) It had no women pilots.
B) It gave pilots handsome salaries.
C) it had old planes that were in need of repair.
D) It could not be trusted to do an efficient job.
4. In their efforts to compete with men, early women pilots had difficulty in ……….
A) addressing chubs
B) flying nonstop
C) setting records
D) raising money
5. According to the passage, who said that flying was done with no expectation of reward?
A) Amelia Earhart
B) Charles Lindbergh
C) Anne Lindbergh
C) Ruth Law
دوره فشرده جمع بندی آزمون MHLE
دیدگاهتان را بنویسید